KW schroefset ophanging VW Golf Mk 8

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
KW schroefset ophangingsets VW Golf Mk 8

Voor iedere Volkswagen Golf liefhebber de perfecte ophanging

Fichtenberg (Duitsland), 26 juni 2020 – KW automotive heeft al KW Variant 1, Variant 2 en Variant 3 schroefset-ophangingsets ontwikkeld voor de nieuwe VW Golf 8. Alle drie de schroefsets zijn gemaakt van roestvrij staal in Duitsland. In het kader van het onderdelenrapport beschikken de KW Variant 1, Variant 2 en Variant 3 over een traploos instelbare maximale verlaging tot 60 millimeter. De drie KW-schroefsets uit het Street Performance-assortiment van de ophangingsfabrikant verschillen in de gebruikte dempertechnologieën. Hoewel de Variant 1 geen instelbare KW-schokdempers heeft, kan met de Variant 2 de uitgaande demping worden aangepast met 16 klikken, en de Variant 3 heeft zelfs een afzonderlijke aanpassing van de uitgaande demping met 16 klikken en compressiekrachten met 12 klikken. De KW schroefset ophangsets voor de nieuwe VW Golf 8 zijn direct leverbaar, inclusief onderdeelcertificaten. Al in ontwikkeling voor de nieuwe Golf zijn de KW Clubsport en de elektrisch adaptieve KW DDC plug & play coilover-kits. Bezoek voor meer informatie www.kwsuspensions.net

De nieuwe VW Golf is onlangs op de markt gekomen en de ophangingsfabrikant KW Automotive heeft al drie verschillende schroefset-kits in zijn assortiment. “We hebben momenteel de ontwikkeling en tests voor de eerste van onze Golf Mk8 schroefsetophangingssets voltooid”, zegt KW Brand Manager Jonas Ehrmann. De KW Variant 3 schroefset-ophanging is uitgegroeid tot de meest verkochte schroefset-ophangingsset van de fabrikant vanwege de afzonderlijke compressie- en rebound-aanpassing en de complexe technologie met meerdere kleppen. De reden hiervoor is de door KW gebruikte ophanging in combinatie met de gepatenteerde KW meerkleppen technologie.

Ondanks een maximale en oneindig variabele verlaging van 60 millimeter met de KW Variant 3, heeft de nieuwe Golf 8 een sportief en harmonieus dagelijks rijgedrag. “Onze setup-filosofie voor al onze ophangingen in de zogenaamde Street Performance-categorie is een vooraf ingestelde setup die zo stevig als nodig en zo comfortabel mogelijk is”, vervolgt Jonas Ehmann. Of het nu in het dagelijks leven is op landwegen of slecht ontwikkelde zijwegen, snel rijden op de snelweg of vakantierijden over bergpassen, met een KW schroefset-ophangset wordt de wegligging van de nieuwe VW Golf 8 verder verbeterd.

In detail: KW coilover kits Variant 1, Variant 2 en Variant 3

Bijvoorbeeld, Golf 8-rijders voor wie deze KW Variant 3 basisvoorinstelling misschien te comfortabel is, kunnen de demping verder aanpassen aan hun individuele vereisten met behulp van de lage-snelheid compressietrap, die kan worden ingesteld met twaalf klikken. Net zoals de lage snelheid rebound-fase, die afzonderlijk kan worden ingesteld met 16 klikken. Kortom, de rebound-fase is verantwoordelijk voor het verbinden van het chassis met de weg, terwijl de compressietrap het hele chassis ondersteunt. De dempingskrachten worden direct met de hand op de schokken afgesteld. Ook heeft de KW Variant 2 schroefset-ophangset verstelbare dempers. Hoewel in tegenstelling tot de KW Variant 3, kunnen de terugveringskrachten bij lage snelheden worden aangepast met 16 klikken in de Variant 2. De KW Variant 1 schroefsetophangingsset heeft geen verstelbare schokdempers, wat betekent dat de vooraf ingestelde demper van de KW-ophangingfabrikant niet verder kunnen worden aangepast.

“Aangezien we werken met voorgeconfigureerde hogesnelheidskleppen voor de compressie- en rebound-trappen, en twee instelbare kleppen met lage snelheid in de Variant 3, kunnen we dit bereiken.” Daarom kan een Variant 3 ook een paar nuances aan. comfortabeler dan bijvoorbeeld een KW Variant 1 of KW Variant 2 “, zegt KW Brand Manager Jonas Ehrmann. In het kader van de goedkeuring van technische onderdelen voor legaal gebruik op straat, maken alle drie KW-schroefset-sets die beschikbaar zijn voor de VW Golf 8 continu variabele verlaging van 35 tot 60 millimeter op beide assen Terwijl het traploze verlagingsbereik op de vooras via de trapeziumdraad en de veerstok op de rvs stutten wordt ingesteld, wordt de verlaging op de achteras via een zogenaamde afstelbare hoogte ingesteld. “Door zijn multi-link achteras heeft de VW Golf 8, net als zijn huidige voorgangers, geen veerpoten. De dempers en veer zijn gescheiden en de verlaging kan vervolgens worden aangepast met de meegeleverde KW-veerstok “, legt Jonas Ehrmann, manager van het KW-merk uit. De drie KW-schroefset-ophangsets Variant 1, Variant 2 en Variant 3 zijn nu beschikbaar voor elke VW Golf 8 met voorwielaandrijving. De KW DDC plug & play en de KW Clubsport schroefsetophanging voor de VW Golf zullen binnenkort ook worden uitgebracht. Voor meer informatie, bezoek www.kwsuspensions.net

Leave a Comment