Fichtenberg (Duitsland), 21 februari 2024 – Een tijdloos stijlicoon, de eerste Porsche 911 legde de basis voor een van de meest boeiende sportwagenlijnen in de autogeschiedenis. Ophangingsfabrikant KW Automotive voorziet in alle legendarische 911-modellen (1963 – 1968), 911 L (1968), 911 T (1968 – 1969), 911 E (1969), 911 S (1967 – 1969), 911 T 2.2 (1970 – 1971), 911 E 2.2 (1970 – 1971), 911 S 2.2 (1970 – 1971), 911 T 2.4 (1971 – 1973), 911 E 2.4 (1972 – 1973) en 911 S 2.4 (1972 – 1973), KW V3 Classic demperset.
Met verstelbare compressie en rebound bieden deze dempers gesmede spindels, waardoor ze ideale restauratiepartners zijn. In tegenstelling tot traditionele, tijdrovende cartridge-vervangingen, worden de KW V3 Classic sets kant-en-klaar geleverd, waardoor het proces wordt vereenvoudigd. Een ander voordeel is dat de originele torsiebalken kunnen worden behouden, waarbij de verlaging wordt aangepast door de gebruikelijke methode van het draaien van de balken van de luchtgekoelde Porsche (F-model, G-model). Meer informatie op www.kwsuspensions.net
Wat in de jaren 1960 vooruitstrevende technologie was, moet worden bijgewerkt. Toch hebben klassieke auto’s niets van hun fascinatie verloren. “Toen we onze moderne KW V3 Classic dempers introduceerden voor de klassieke Porsche 911 (G-model), leken we de geest van de tijd te hebben geraakt,” zegt KW Classic-expert Sascha Daucher. “We bieden nu ook onze moderne demperstutten met gesmede draagarmen voor klassieke BMW M3 (E30) aan. Ons programma omvat ook dempers voor de eerste Porsche 911-modellen van 1963 tot 1973.”
Alle demperstutten voor deze klassiekers zullen ook verkrijgbaar zijn in een zwarte stalen versie met een zwarte poedercoating. Een andere nieuwigheid is dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen het Porsche 911 F-model (F-model) van 1963 tot 1969 en van 1970 tot 1973. De latere modeljaren hebben een grotere schroefdiameter (M14) op de achterasdemper.
Ervaar moderne technologie in het cult van gisteren - KW V3 Classic Demperset
KW V3 Classic dempers zorgen voor controle en kalmte in de cockpit, zelfs bij veeleisende en gecombineerde voertuigexcitaties en slechte asfaltoppervlakken. Voordat het dissonant wordt, geven de voorgeladen hogesnelheidskleppen in de demper toe, waardoor een hogere oliestroom door de kanalen mogelijk wordt. Dit vergemakkelijkt harmonieuze wielcompressie. ‘De dempers dempen niet alleen hobbels, maar al onze Porsche-klanten zijn verbaasd over hoe soepel hun klassieker nu rijdt,’ zegt Sascha Daucher.
De KW V3 Classic dempers voor de klassieke Porsche 911 kunnen ook afzonderlijk worden afgesteld in de compressie met lage snelheid en rebound met lage snelheid. Dit maakt verdere individuele fijnafstemming van de vooraf ingestelde basisconfiguratie mogelijk. De reboundfase is verantwoordelijk voor hoe een voertuig contact maakt met de weg en hoe snel de veren terugkeren naar hun oorspronkelijke positie na compressie.
Het sluiten van de reboundfase maakt de bediening directer, terwijl het openen van de kleppen van de reboundfase leidt tot meer vergevingsgezinde bediening en verhoogd rijcomfort. Zestien klikstappen zijn beschikbaar voor het aanpassen van de rebound met lage snelheid. De compressiefase daarentegen beïnvloedt de compressie en heeft dus direct invloed op de rolbewegingen van het lichaam tijdens het sturen en het nemen van bochten. De compressiefase verbetert ook het instuurgedrag van de 911.
De compressiefase met lage snelheid kan met twaalf klikken op de KW V3 Classic dempers worden afgesteld om het rolcomfort en de bandengrip op een gerichte manier verder te optimaliseren. Meer informatie op www.kwsuspensions.net