KW Classic Ophanging voor Porsche 944 inclusief Turbo

KW Classic Suspension for Porsche 944 inclusive Turbo

Nu beschikbaar voor alle bouwjaren

Fichtenberg (Duitsland), 17 december 2024 – In de afgelopen jaren heeft veringsfabrikant KW Automotive een van de meest uitgebreide leveringsprogramma’s ontwikkeld voor historische Porsche-voertuigen, compleet met onderdelenkeuringscertificaten. De KW V3 Classic-veringskit is nu beschikbaar voor de Porsche 944 Turbo en de Porsche 944 (bouwjaren 1981 tot 1985). Bij het bestellen van deze roestvrijstalen schroefveringsets met instelbare compressie- en rebounddemping bij lage snelheden is het belangrijk onderscheid te maken tussen Porsche 944-modellen die vóór of na 1985 zijn gebouwd. Naast de KW V3 Classic- en KW V3 Clubsport-schroefveringsets (bouwjaren 1986 tot 1991) is nu ook de optionele KW V3 Classic Line verkrijgbaar. Deze versie behoudt de functionaliteit van de KW V3 Classic-vering maar is voorzien van zwarte veren en veerschotels voor een klassiekere uitstraling. Meer informatie op www.kwsuspensions.net.

De KW V3 Classic- en V3 Clubsport-schroefveringsets zijn nu beschikbaar voor de Porsche 944 Turbo geproduceerd tussen 1981 en 1985, evenals voor alle andere Porsche 944-modellen uit die periode. “Aanvankelijk boden we onze V3 Classic- en V3 Clubsport-kits alleen aan voor de latere Porsche 944- en 944 Turbo-modellen die vanaf 1986 zijn geproduceerd,” legt KW Classic-expert Sascha Daucher uit. “We zijn nu verheugd ons assortiment uit te breiden naar de eerdere modellen.” Voor transaxle Porsches gebouwd tussen 1981 en 1985 maken de KW-schroefveringen een doorlopende verlaging van 10 tot 30 millimeter mogelijk aan de vooras en 0 tot 20 millimeter aan de achteras. Daarentegen bieden modellen gebouwd van 1986 tot 1991 een nog grotere instelbaarheid, met traploze verlaging van 25 tot 55 millimeter aan de vooras en 20 tot 45 millimeter aan de achteras, zoals gespecificeerd in het onderdelenkeuringscertificaat. Pre-facelift-modellen hebben een torsiestang-achteras waarbij de voertuighoogte wordt aangepast via de torsiestang en de asgeometrie. Bij deze modellen wordt de verlaging bereikt door de hoogte van de schokdemper aan de vooras aan te passen.

De KW V3 Classic- en KW V3 Clubsport-schroefveringsets, samen met de optionele KW Classic Line, zijn nu beschikbaar.

Voor liefhebbers van klassieke auto’s zijn de KW V3 Classic-schroefveringen sinds hun introductie een populaire keuze. Door instelbare lage-snelheidskleppen te combineren met vaste hoge-snelheidskleppen bieden de KW V3 Classic-schroefveringen sportieve rijeigenschappen zonder in te boeten op rijcomfort. De afzonderlijke aanpassing van compressie- en rebounddemping bij lage snelheden maakt een nauwkeurige fijnafstelling mogelijk, zelfs voor de meest veeleisende bestuurders. Het resultaat is een veersysteem dat prestaties en comfort naadloos combineert. “De compressiedemping bepaalt hoeveel de vering inveert bij het rijden over oneffenheden,” legt Sascha Daucher uit. “Het beïnvloedt hoe direct en sportief de Porsche 944 aanvoelt. Een stevige compressie-instelling biedt nauwkeurig rijgedrag, terwijl een zachtere instelling meer comfort biedt. Rebounddemping daarentegen regelt hoe snel het voertuig na een hobbel terugkeert naar zijn neutrale positie. Een stijvere rebound verbetert de handling maar kan het rijcomfort verminderen, terwijl een zachtere rebound het comfort verhoogt ten koste van enige precisie in de handling.”

Hoewel zowel de roestvrijstalen KW V3 Classic- als de KW V3 Clubsport-schroefveringen instelbare compressie- en rebounddemping bij lage snelheden hebben, verschillen ze in ontwerpdetails. Op racecircuits worden veringcomponenten veel zwaarder belast dan bij normaal gebruik op de openbare weg. Om dit te ondervangen, is de KW V3 Clubsport (alleen beschikbaar voor modellen van 1986 tot 1991) speciaal ontworpen om snellere rondetijden te behalen op circuits, in combinatie met semi-slick banden op een straatlegale auto. Dit ontwerp zorgt ervoor dat de Porsche 944 Turbo veilig en gemakkelijk te besturen blijft, zelfs op veeleisende circuits zoals de Nürburgring Nordschleife. Ter vergelijking: een Porsche 944 Turbo met KW V3 Classic-schroefvering biedt een iets comfortabelere rit, waardoor het de ideale keuze is voor bestuurders die niet vaak aan trackdays deelnemen. Beide veringsystemen maken precieze aanpassingen mogelijk, met 12 klikstanden voor compressie bij lage snelheden en 16 klikstanden voor rebound bij lage snelheden. Tegen een meerprijs kan de KW V3 Classic-schroefvering worden besteld met zwarte veren en veerplaten als onderdeel van de KW Classic Line. De KW V3 wordt ook geleverd met topmounts, wat de functionaliteit en aantrekkingskracht vergroot voor Porsche 944-bestuurders. Meer informatie op www.kwsuspensions.net.

Share

Geef een reactie

Winkelwagen
Scroll naar boven