KW Ophanging voor Ferrari F8 Tributo en Spider

KW Suspension Ferrari F8 Tributo featured images

KW Solid Piston Technology ophangingsset voor Ferrari F8 Tributo en Spider

Fichtenberg (Duitsland), 17 juli 2024 – Lichtgewicht, stijve carrosserie en directe handling zorgen voor een uitzonderlijke rijervaring. De 720 pk sterke Ferrari F8 Tributo en Ferrari F8 Spider, de belichaming van sportwagens met middenmotor, zijn een genot om in te rijden. Niettemin kunnen zelfs deze perfecte sportwagens profiteren van een verbeterde ophanging. Voor deze Italiaanse supercars, geproduceerd tussen 2019 en 2023, heeft KW Automotive de KW V5-schroefsetophanging met massieve zuigerdempers ontwikkeld. De massieve zuigerdempers zijn afzonderlijk instelbaar in de hoge- en lagesnelheidskrachten van de compressie- en rebound-fase. Het traploze daalsysteem biedt een verstelbereik van 10 tot 30 millimeter op beide assen. De KW V5-kit is optioneel verkrijgbaar met een hydraulisch liftsysteem. Meer op www.kwsuspensions.net

Onmiskenbaar perfecte rijmachines

De Ferrari F8 Tributo en de F8 Spider zijn onmiskenbaar perfecte rijmachines. Om de prestaties te verbeteren, is de KW V5 schroefset-ophangingsset nu beschikbaar voor beide supercars met middenmotor. “De V5 is gebaseerd op onze ervaring met het ontwikkelen van ophangingen voor de raceprogramma’s van verschillende autofabrikanten”, legt KW Brand Manager Florian Johann uit. Een belangrijke innovatie van de V5 is het solide zuigerontwerp. In tegenstelling tot conventionele dempers die afhankelijk zijn van het overstromen van een werkende zuiger, maakt de V5 gebruik van een zuigerdiameter-afhankelijke volumeverplaatsing. Dit vertaalt zich in een aanzienlijke verbetering van het reactievermogen en het frequentiegedrag van de ophanging.

De KW V5-schroefset-ophangingsset, met zijn innovatieve KW-dempers met massieve zuiger, is beschikbaar voor hoogwaardige sportwagens en supercars. Dit omvat prestatievoertuigen zoals de Corvette C8, Honda NSX, Lamborghini Huracán, Lotus Emira en Porsche Carrera GT. In de vooraf geconfigureerde opstelling maakt de V5 een onafhankelijke aanpassing van de compressie- en reboundkrachten bij hoge en lage snelheid mogelijk. Hierdoor kan de Ferrari F8 Tributo een sportieve en toch harmonieuze rijervaring realiseren, zelfs met de optie voor een maximale verlaging. Vergeleken met de standaardophanging, die over het algemeen vrij goed uitgebalanceerd is, zorgt de KW V5 ervoor dat de rijhulpsystemen veel later kunnen ingrijpen. Dit vertaalt zich in een meer dynamische rijervaring. Tijdens compressie dempt de KW V5 in de Ferrari hobbels harmonieus. Dagelijks rijden op landwegen en kleinere zijstraten blijft comfortabel, zelfs voor een supercar. De KW V5-schroefsetophanging absorbeert oneffenheden van putdeksels, dilatatievoegen en kleine oneffenheden netjes met minimale veerweg.

Intuïtieve demperopstelling met ergonomische instelwielen

De vooraf ingestelde KW-demperopstelling voor de F8 kan verder worden aangepast voor meer comfort of een sportiever rijgedrag. Dit wordt bereikt door vier rijdynamiekparameters op de schroefsetophanging handmatig aan te passen: compressie op hoge snelheid, rebound op hoge snelheid, compressie op lage snelheid en rebound op lage snelheid. In de voertuigdynamica verwijzen hoge en lage snelheid naar de snelheid van de beweging van de demperzuigerstang. Snelle demperbewegingen worden doorgaans veroorzaakt door oneffen wegdek, zoals slecht asfalt of brugverbindingen. Tijdens het accelereren, remmen en sturen treden langzamere bewegingen op. Het aanpassen van de parameters van de V5-dempers verhoogt het rijcomfort zonder dat dit ten koste gaat van het rijgedrag. Zo kunnen de compressie- en reboundkleppen bij hoge snelheid worden ingesteld voor een comfortabelere rit, terwijl de compressie- en reboundkleppen bij lage snelheid steviger kunnen zijn voor een scherper rijgedrag. De compressiefase beïnvloedt de compressie, en de rebound-fase regelt de rebound, wat bijdraagt ​​aan de lichaamsondersteuning.

Nauwkeurige rijervaring met resterend rijcomfort

De KW V5-schroefsetophanging vertegenwoordigt een paradigmaverschuiving in de rijdynamiek van de Ferrari F8 Tributo. Deze zorgvuldig ontworpen ophanging zorgt voor een responsievere en dynamischere ervaring, waardoor uw ervaring op de weg wordt getransformeerd. Vergeleken met de standaardophanging beschikt de KW V5 over een superieure stuurprecisie, die zelfs de instellingen van de “Race-modus” overtreft. Dit vertaalt zich in een aantoonbaar directer rijgedrag, waardoor de supercar voldoende veiligheidsreserves kan behouden binnen zijn prestatiebereik. Deze prestatieverbeteringen worden met name bereikt in combinatie met aanzienlijke verlagingsmogelijkheden. De zorgvuldig ontworpen, kortere veerpoten van de KW V5 verlagen het zwaartepunt van de F8 Tributo en F8 Spider effectief met 10 millimeter. Er kunnen verdere aanpassingen worden gedaan om een ​​extra verlaging van 20 millimeter te realiseren, tot een maximum van 30 millimeter.

Bovendien integreert de KW V5-kit buitenbedrijfstellingskits voor de elektronische demperregeling. Deze kits kunnen moeiteloos worden geïnstalleerd tijdens de upgrade van de ophanging en deactiveren effectief de functionaliteit van de originele dempers. “Deze worden tijdens de installatie eenvoudig met elkaar verbonden en beperken de functionaliteit van de originele demperbediening. Alle andere features van de Ferrari Dynamic Enhancer, zoals het F1 Traction Control System en Electronic Differential, blijven actief”, legt Florian Johann verder uit. Met de KW V5-schroefsetophanging voegt de gerenommeerde fabrikant van ophangingen, die ophangingen ontwikkelt en produceert voor tal van autofabrikanten en tuners uit kleine series, een schroefsetophanging toe aan zijn productlijn die het rijgedrag, de rijdynamiek en het rijcomfort zelfs voor de Ferrari aanzienlijk verbetert. F8 Tributo en Ferrari F8 Spider supercars. De KW V5-schroefsetophanging is alleen verkrijgbaar voor de F8 zonder liftsysteem. Aan de KW V5-schroefsetophanging kan een KW Liftkit (HLS) worden toegevoegd. Meer op www.kwsuspensions.net

Share

Geef een reactie

Winkelwagen
Scroll naar boven