De tijd van de statische ophangingen lijkt voorgoed voorbij nu ook KW Suspensions steeds meer modellen klaarstoomt voor haar DDC plug & play technologie. Het idee is eenvoudig: met een druk op de knop meer rijcomfort of meer rijplezier uit je onderstel halen.
Sinds 2011 maakt KW adaptieve schroefophangingen die de ophanging zachter of stijver maakt binnen enkele milliseconden, dankzij het gebruik van elektronische kleppen in de demperbehuizing. Die dempers zijn compatibel met verschillende ophangingsstuureenheden, die op vandaag gebruikt worden in de automobielindustrie.
Daardoor hoeft de dempingssoftware van je wagen niet gedeactiveerd te worden wanneer je overschakelt naar een DDC schroefophanging van KW. Het gamma bestond al voor een hele rits BMW (1 tot 4 reeks, de x3 & 4, de M3 & M4, de Focus III RS en de C & E Klasse van Mercedes). Daar komt nu ook de Tiguan II (Type 5n) bij waarmee de bloedmooie SUV tussen de 35 en 55 millimeter verlaagd wordt.
Meer info : https://kw-suspensions.be